Letnia Szkoła Prototypowania CNK2019

Przez pięć dni edukatorzy rozwijali swoje kompetencje i wymieniali się doświadczeniami.

IV edycja Letniej Szkoły Prototypowania była przeznaczona dla uczestników zaawansowanych. Prace przy konstruowaniu prototypów pomocy naukowych nadzorował sam Modesto Tamez – fizyk i jeden z współtwórców Teachers Institute w Exploratorium (Według the New York Times Exploratorium to najważniejsze muzeum nauki XX wieku). Dzięki wyjątkowej formule warsztatów uczestnicy mogli doświadczyć tego, co uczniowie na lekcjach. To pozwala na głębokie zrozumienie procesów zachodzących w czasie interakcji z pomocami naukowymi w szkole lub z eksponatami Centrum Nauki Kopernik.

Edukacja nauczycieli

Celem IV Letniej Szkoły Prototypowania był rozwój wiedzy i kompetencji dotyczących projektowania pomocy naukowych, innowacyjnych scenariuszy czy szkolnych eksponatów. Umiejętność samodzielnego przygotowania i wykorzystania na lekcjach takich narzędzi pozwala prowadzić zajęcia w sposób inspirujący i aktywizujący uczniów.

Program szkolenia obejmował następujące bloki tematyczne:

  • 1. Nauczyciel na wystawie, czyli praca z eksponatami Centrum Nauki Kopernik
  • 2. Tworzenie szkolnych pomocy naukowych inspirowanych eksponatami Centrum Nauki Kopernik
  • 3. Eksperymentowanie i doświadczanie, a praca z eksponatami podczas zajęć szkolnych

Letnia Szkoła Prototypowania jest realizowana i finansowana w ramach wspólnego Programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Centrum Nauki Kopernik pod nazwą „Nauka dla Ciebie”. Program „Nauka dla Ciebie” finansowany jest w ramach dotacji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na podstawie umowy z dnia 4 stycznia 2019 r. nr 1/CNK-NAUKOBUS/2019. W ramach programu „Nauka dla Ciebie” realizowane są działania „Naukobus” i „Planetobus”.