Materiały edukacyjne Nowej Pracowni Przyrody

Działania zaproponowane w publikacji – inicjalnie przygotowanej dla uczniów i nauczycieli klas IV–VI szkoły podstawowej w zakresie przedmiotu przyroda – można łatwo dopasować do aktualnego programu nauczania klas IV–VIII.

Są to krótkie doświadczenia klasowe oraz długoterminowe badania i obserwacje do przeprowadzenia na zajęciach zarówno w klasie, jak i w terenie. Autorami pomysłów są eksperci i praktycy edukacji: naukowcy, nauczyciele, edukatorzy, pracownicy Kopernika i doradcy metodyczni.

Działania:

  • Obejmują zagadnienia z biologii, geografii, chemii i fizyki.
  • Charakteryzują się zróżnicowanym stopniem złożoności.
  • Zostały skonstruowane tak, aby nauczyciele mogli je samodzielnie modyfikować.
  • Każde działanie zawiera:

    • krótki opis tematu
    • instrukcję dla ucznia
    • inspirujące pytania

Scenariusze zajęć:

  • pomogą zaplanować i przeprowadzić lekcje
  • wskażą, jak realizować elementy metody badawczej:

    • stawiać pytania badawcze
    • formułować hipotezy
    • projektować doświadczenia czy eksperymenty
    • weryfikować hipotezy na podstawie samodzielnie wykonanych eksperymentów, obserwacji i pomiarów
    • porządkować i prezentować wyniki prac
    • prowadzić dyskusję i wyciągać wnioski

Szczególną uwagę nauczycieli zwracamy na artykuły naukowców i popularyzatorów nauki, którzy wsparli nas swoją wiedzą i pasją badawczą. Zapraszamy do lektury.

Treści merytoryczne i eksperymenty »