Najczęściej zadawane pytania

  1. Godziny otwarcia i zamknięcia:

    • styczeń – marzec
      wtorek – piątek                9.00–18.00 (wstęp do budynku od 8.45)
      sobota – niedziela          10.00–19.00

      (raz w miesiącu w czwartki Samsung zaprasza do Kopernika na Wieczory dla dorosłych — Centrum otwarte jest wtedy do 17.30, szczegóły dotyczące godzin otwarcia »).

      Kasy zamykane są na godzinę przed zamknięciem Centrum.

    • W poniedziałki, a także w dniach 14-17 kwietnia, 1 listopada oraz 24-26 grudnia 2017.
      Wszystkie dni, w które nie pracujemy są widoczne w kalendarzu »

      Centrum zastrzega sobie prawo zamknięcia także w inne dni, o czym poinformujemy na stronie internetowej i Facebooku.

    • styczeń* – marzec
      wtorek – czwartek                     9.00–18.30 (kasy do 17.30)
      piątek                                      9.00–21.30 (kasy do 20.30)
      sobota – niedziela                     10.00–20.15 (kasy do 19.15)
      poniedziałek                             nieczynne

       

      (jeden czwartek w miesiącu, w związku z Wieczorami dla dorosłych do 17.30, szczegóły dotyczące godzin otwarcia »).

      Kasy zamykane są na godzinę przed zamknięciem Planetarium.

    • W poniedziałki, a także w dniach 14-17 kwietnia, 1 listopada oraz 24-26 grudnia 2017
      Planetarium będzie nieczynne od 4 do 26 kwietnia 2017, w związku z przerwą techniczną.

      Wszystkie dni, w które nie pracujemy są widoczne w kalendarzu »

      Planetarium zastrzega sobie prawo zamknięcia także w inne dni, o czym poinformujemy na stronie internetowej i Facebooku.

  2. Przed wizytą:

  3. Zwiedzanie:

  4. Indywidualni zwiedzający - ceny biletów i ogólne informacje

  5. Grupy zorganizowane - ceny biletów i ogólne informacje

  6. Ogólne informacje o biletach i kasach

    • Bilety indywidualne do Centrum i planetarium można zwrócić najpóźniej 7 dni przed terminem wizyty.

      Bilety grupowe do Centrum można zwrócić najpóźniej 16 dni przed terminem wizyty.  Bilety grupowe do Planetarium można zwrócić najpóźniej 7 dni przed terminem wizyty.

      Zwroty przyjmujemy listownie (ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, decyduje data wpływu do CNK) lub mailowo na adres: zwroty@kopernik.org.pl (prosimy podać nr rezerwacji oraz numer konta bankowego).
      Wszystkie zwroty może dokonać tylko i wyłącznie osoba dokonująca rezerwacji.
      Za zwroty pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 10 zł.

    • Kupując bilet przez internet należy wybrać godzinę wejścia do Kopernika. Mimo to istnieje margines czasowy na wejście. Można wejść na 30 minut przed zarezerwowaną godziną i do 60 minut po niej (po tym czasie bilety przepadają). Czyli jeśli kupiliśmy bilety na 15.00 to można wejść pomiędzy 14.30 a 16.00.

    • W systemie sprzedaży internetowej można kupić bilety na dzień bieżący lub inny dowolnie wybrany termin. Dostępność biletów można sprawdzić w dwóch miejscach: na stronie www.niebokopernika.pl pod kalendarzem z repertuarem oraz na stronie bilety.kopernik.org.pl po zalogowaniu i wybraniu daty.

    • Osoby uprzywilejowane, czyli kobiety w widocznej ciąży, osoby niepełnosprawne z zaświadczeniem o niepełnosprawności (karty emeryta/rencisty ZUS nie honorujemy).

    • Zniżka przysługuje dzieciom i młodzieży szkolnej do 19. roku życia (uczniom po okazaniu legitymacji szkolnej) oraz osobom z niepełnosprawnością (po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji osoby niepełnosprawnej; w przypadku osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności zakupienie biletu upoważnia do wejścia z asystentem osoby niepełnosprawnej), studentom i doktorantom do ukończenia 26. roku życia (po okazaniu legitymacji studenckiej, doktoranckiej) oraz seniorom powyżej 65. roku życia (po okazaniu dokumentu ze zdjęciem poświadczającego wiek); dla dzieci w wieku do 2 lat wstęp jest bezpłatny.

    • Jeśli kupujesz bilety przez infolinię lub on-line to na swoją skrzynkę e-mail bilet otrzymasz bilet elektroniczny z QR-kodem, w którym zapisane są wszystkie szczegóły wizyty. Bilet należy wydrukować przed wizytą lub wyświetlić go na ekranie będąc w Koperniku. Przechodząc przez bramkę należy przyłożyć QR kod do jej czytnika. Bilety można też wydrukować w kasie na podstawie numeru transakcji lub nazwiska rezerwującego.

    • Zdajemy sobie sprawę, że niektóre biura podróży w ten sposób reklamują swoje usługi jednak nikt nie dysponuje biletami wstępu do Kopernika na terminy, które oficjalnie nie zostały udostępnione do sprzedaży i tym bardziej nie jest w stanie ich sprzedać. Bilety na kolejne terminy udostępniamy w tym samym czasie i na takich samych warunkach dla wszystkich. W razie wątpliwości zawsze można sprawdzić numer rezerwacji biletu, pisząc maila na info@kopernik.org.pl

    • Nie. Na przedstawienie do Teatru Robotycznego wchodzi się według kolejności przybycia.
      www.teatr.kopernik.org.pl.

  7. Sprzedaż on-line

  8. Parking

    • Tak. Obok Kopernika znajduje się niestrzeżony parking dla samochodów osobowych – płatny 5 zł/godz. 7 dni w tygodniu. Parking ten otwarty jest w godz. 7.00–21.00 od pon. do czw. oraz w godz. 7.00–22.00 od pt. do niedz.

      Można też parkować wokół Kopernika w miejskiej płatnej strefie parkowania, która obowiązuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00. W soboty i niedziele parkowanie tam jest bezpłatne.

      Na przeciwko Kopernika znajduje się ul. Leszczyńska, która jest poza strefą miejską i opłaty są tam pobierane 7 dni w tygodniu.

      Autokar można zostawić na jednym z miejskich parkingów przeznaczonych specjalnie dla nich. Ich pełna lista znajduje się na stronie Zarządu Dróg Miejskich.

    • Kopernik znajduje się w płatnej strefie parkowania. Obowiązuje ona od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00. W soboty i niedziele parkowanie jest bezpłatne. Parking na ul. Leszczyńskiej znajduje się poza strefą miejską i opłaty są pobierane 7 dni w tygodniu.

      Istnieje też parking podziemny obok Centrum Nauki Kopernik płatny 5 zł/godz.

    • Wokół Kopernika nie ma miejsc parkingowych dla autokarów. Można je jednak zostawiać na jednym z miejskich parkingów. Pełna lista jest dostępna na stronie Zarządu Dróg Miejskich »

  9. Goście zagraniczni

    • W języku polskim i angielskim.

    • Wszystkie filmy i pokazy dostępne są w angielskiej wersji językowej, niektóre także w rosyjskiej*. Słuchawki do odbioru takiej wersji można wypożyczyć w kasach przed seansem po wykonaniu jednej z poniższych czynności:
      - wpłaceniu kaucji w wysokości 300 złotych
      - spisaniu danych z dowodu osobistego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL) lub z paszportu (nr paszportu);
      - pozostawieniu legitymacji studenckiej,
      - pozostawieniu prawa jazdy.


      * Filmy i pokazy dostępne także w rosyjskiej wersji językowej: Początek ery kosmicznej, Czas i przestrzeń. Niekończąca się przygoda, Na skrzydłach marzeń, Sekrety kartonowej rakiety, Podróż do miliarda słońc, Dobór naturalny – Darwin i największa z jego tajemnic, Czarne dziury: podróż w nieznane, Jesteśmy astronomami, Dwa szkiełka.

    • Większość animatorów posługuje się językiem angielskim w stopniu komunikatywnym. Wielu z nich zna również inne języki obce: rosyjski, francuski, niemiecki czy hiszpański. Niektórzy z nich posługują się także językiem migowym.

    • W Koperniku nie ma przewodników. Można jednak zwrócić się o pomoc do animatorów, pracujących w każdej galerii. To nasi eksperci, pasjonaci nauki, którzy chętnie objaśnią działanie eksponatów i opowiedzą o zjawiskach naukowych. Warto skorzystać z ich obecności i śmiało pytać o wszystko. Animatorzy ubrani są w czerwone koszulki. Więcej o animatorach »

    • Wszelkie informacje znajdują się na stronie internetowej, która jest dostępna także po rosyjsku i po angielsku. Ulotki i broszury znajdujące się w budynku również są drukowane w tych językach.

  10. Inne