Najczęściej zadawane pytania

  1. Godziny otwarcia i zamknięcia:

    • wrzesień – grudzień
      wtorek – piątek                9.00–18.00 (wstęp do budynku od 8.45)
      sobota – niedziela          10.00–19.00

      (raz w miesiącu w czwartki Samsung zaprasza do Kopernika na Wieczory dla dorosłych — Centrum otwarte jest wtedy do 17.30, szczegóły dotyczące godzin otwarcia »).

      Kasy zamykane są na godzinę przed zamknięciem Centrum.

    • W poniedziałki, a także w dniach 1 listopada, 24-26 grudnia 2016
      Wszystkie dni, w które nie pracujemy są widoczne w kalendarzu »

      Centrum zastrzega sobie prawo zamknięcia także w inne dni, o czym poinformujemy na stronie internetowej i Facebooku.

    • wrzesień – grudzień
      wtorek – środa                   9.30–19.00 (kasy do 18.00)
      czwartek                           9.30–20.00 (kasy do 19.00)
      piątek                                9.30–21.30 (kasy do 20.30)
      sobota                            10.30–20.30 (kasy do 19.30)
      niedziela                          10.30–19.30 (kasy do 18.30)

       

      (jeden czwartek w miesiącu, w związku z Wieczorami dla dorosłych do 17.30, szczegóły dotyczące godzin otwarcia »).

      Kasy zamykane są na godzinę przed zamknięciem Planetarium.

    • W poniedziałki, a także w dniach 1 listopada, 24-26 grudnia 2016.
      Planetarium będzie nieczynne od 1 do 26 kwietnia 2017, w związku z przerwą techniczną.

      Wszystkie dni, w które nie pracujemy są widoczne w kalendarzu »

      Planetarium zastrzega sobie prawo zamknięcia także w inne dni, o czym poinformujemy na stronie internetowej i Facebooku.

  2. Przed wizytą:

  3. Zwiedzanie:

  4. Indywidualni zwiedzający - ceny biletów i ogólne informacje

    • Cennik biletów obowiązujący od 1 września 2015.

      Bilet normalny – 27 zł

      Bilet ulgowy – 18 zł

      Bilet rodzinny – 72 zł

      Minilaby – 9 zł + bilet do Kopernika

      Klub Kopernika »
      Ceny biletów z Kartą Dużej Rodziny »

    • Cennik biletów obowiązujący od 1 września 2015.

      Bilet ulgowy seans 2D - 14 zł

      Bilet ulgowy seans 3D – 19 zł

      Bilet normalny seans 2D – 19 zł

      Bilet normalny seans 3D – 24 zł

      Bilet rodzinny seans 2D – 52 zł

      Bilet rodzinny seans 3D – 67 zł

      Ceny biletów z Kartą Dużej Rodziny »

    • Tak, ale tylko w systemie sprzedaży on-line. Kasy prowadzą sprzedaż biletów wyłącznie na bieżący dzień.

      W każdą środę o godz. 8.00 otwieramy nowy okres rezerwacyjny obejmujący jeden tydzień. Bilety można też kupować na wcześniejsze wolne terminy.

      Data                       
      otwarcia              Okres
      rezerwacji:          rezerwacji:

      2016-12-21 *        2017-04-19 – 2017-04-25 **
      2016-12-21           2017-04-26 – 2017-05-02 **
      2016-12-28           2017-05-03 – 2017-05-09
      2017-01-04           2017-05-10 – 2017-05-16
      2017-01-11           2017-05-17 – 2017-05-23
      2017-01-18           2017-05-24 – 2017-05-30
      2017-01-25           2017-05-31 – 2017-06-06
      2017-02-01           2017-06-07 – 2017-06-13
      2017-02-08           2017-06-14 – 2017-06-20
      2017-02-15           2017-06-21 – 2017-06-27
      2017-02-22           2017-06-28 – 2017-07-04
      2017-03-01           2017-07-05 – 2017-07-11
      2017-03-08           2017-07-12 – 2017-07-18
      2017-03-15           2017-07-19 – 2017-07-25
      2017-03-22           2017-07-26 – 2017-08-01
      2017-03-29           2017-08-02 – 2017-08-08
      2017-04-05           2017-08-09 – 2017-08-15
      2017-04-12           2017-08-16 – 2017-08-22
      2017-04-19           2017-08-23 – 2017-08-29
      2017-04-26           2017-08-30 – 2017-09-05
      2017-05-03           2017-09-06 – 2017-09-12
      2017-05-10           2017-09-13 – 2017-09-19
      2017-05-17           2017-09-20 – 2017-09-26
      2017-05-24           2017-09-27 – 2017-10-03
      2017-05-31           2017-10-04 – 2017-10-10
      2017-06-07           2017-10-11 – 2017-10-17
      2017-06-14           2017-10-18 – 2017-10-24
      2017-06-21           2017-10-25 – 2017-10-31
      2017-06-28           2017-11-01 – 2017-11-07
      2017-07-05           2017-11-08 – 2017-11-14
      2017-07-12           2017-11-15 – 2017-11-21
      2017-07-19           2017-11-22 – 2017-11-28
      2017-07-26           2017-11-29 – 2017-12-05
      2017-08-02           2017-12-06 – 2017-12-12
      2017-08-09           2017-12-13 – 2017-12-19
      2017-08-16           2017-12-20 – 2017-12-26
      2017-08-23           2017-12-27 – 2018-01-02
      2017-08-30           2018-01-03 – 2018-01-09
      2017-09-06           2018-01-10 – 2018-01-16
      2017-09-13           2018-01-17 – 2018-01-23
      2017-09-20           2018-01-24 – 2018-01-30
      2017-09-27           2018-01-31 – 2018-02-06
      2017-10-04           2018-02-07 – 2018-02-13
      2017-10-11           2018-02-14 – 2018-02-20
      2017-10-18           2018-02-21 – 2018-02-27
      2017-10-25           2018-02-28 – 2018-03-06
      2017-11-01           2018-03-07 – 2018-03-13
      2017-11-08           2018-03-14 – 2018-03-20
      2017-11-15           2018-03-21 – 2018-03-27
      2017-11-22           2018-03-28 – 2018-04-03
      2017-11-29           2018-04-04 – 2018-04-10
      2017-12-06           2018-04-11 – 2018-04-17
      2017-12-13           2018-04-18 – 2018-04-24
      2017-12-20           2018-04-25 – 2018-05-01
      2017-12-27           2018-05-02 – 2018-05-08

      ————————————————————————
      * Termin udostępnienia biletów do sprzedaży został przesunięty w związku z planowanymi pracami nad systemem sprzedaży.
      ** Planetarium będzie nieczynne od 4 do 24 kwietnia 2017, w związku z przerwą techniczną.

    • Tak, ale pod warunkiem, że bilety do Centrum i Planetarium dotyczą dnia, w którym dokonywany jest zakup (pod warunkiem dostępności miejsc).

    • W CNK i planetarium jednorazowo można kupić do 10 biletów indywidualnych. Dotyczy to sprzedaży w kasach i on-line.

  5. Grupy zorganizowane - ceny biletów i ogólne informacje

  6. Ogólne informacje o biletach i kasach

    • Bilety indywidualne do Centrum i planetarium można zwrócić najpóźniej 7 dni przed terminem wizyty.

      Bilety grupowe do Centrum można zwrócić najpóźniej 16 dni przed terminem wizyty.  Bilety grupowe do Planetarium można zwrócić najpóźniej 7 dni przed terminem wizyty.

      Zwroty przyjmujemy listownie (ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, decyduje data wpływu do CNK) lub mailowo na adres: zwroty@kopernik.org.pl (prosimy podać nr rezerwacji oraz numer konta bankowego).
      Wszystkie zwroty może dokonać tylko i wyłącznie osoba dokonująca rezerwacji.
      Za zwroty pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 10 zł.

    • Kupując bilet przez internet należy wybrać godzinę wejścia do Kopernika. Oznacza to, że jeśli kupimy bilet na 16.00 to należy wejść o tej właśnie godzinie.

      Bilety można odebrać najwcześniej na 30 minut przed zarezerwowaną godziną wejścia i do 60 minut po niej (po tym czasie bilety przepadają). Wszyscy zobowiązani są do odbioru biletów (opaska na rękę + karta) w kasach.

    • W systemie sprzedaży internetowej można kupić bilety najdalej na następny dzień, natomiast na dzisiaj – tylko w kasie. Dostępność biletów w kasie można sprawdzić w dwóch miejscach: na stronie www.niebokopernika.pl pod kalendarzem z repertuarem oraz na stronie bilety.kopernik.org.pl po zalogowaniu i najechaniu na kafelek z wybraną datą.

    • Osoby uprzywilejowane, czyli kobiety w widocznej ciąży, osoby niepełnosprawne z zaświadczeniem o niepełnosprawności (karty emeryta/rencisty ZUS nie honorujemy).

    • Zniżka przysługuje dzieciom i młodzieży szkolnej do 19. roku życia (uczniom po okazaniu legitymacji szkolnej) oraz osobom z niepełnosprawnością (po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji osoby niepełnosprawnej; w przypadku osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności zakupienie biletu upoważnia do wejścia z asystentem osoby niepełnosprawnej), studentom i doktorantom do ukończenia 26. roku życia (po okazaniu legitymacji studenckiej, doktoranckiej) oraz seniorom powyżej 65. roku życia (po okazaniu dokumentu ze zdjęciem poświadczającego wiek); dla dzieci w wieku do 2 lat wstęp jest bezpłatny.

    • W kasie otrzymujemy opaskę oraz kartę logowania, która służy do otwierania bramek i uruchamiania niektórych eksponatów. Karta umożliwia również zalogowanie się do naszego systemu, po podaniu adresu mailowego otrzymuje się na skrzynkę multimedialne pamiątki z wizyty.

      Jeśli zamierzasz odwiedzić nas po 1 lutego 2017 roku, zapoznaj się ze zmianami w zasadach wejścia do Kopernika »

    • Zdajemy sobie sprawę, że niektóre biura podróży w ten sposób reklamują swoje usługi jednak nikt nie dysponuje biletami wstępu do Kopernika na terminy, które oficjalnie nie zostały jeszcze udostępnione do sprzedaży i tym bardziej nie jest w stanie ich sprzedać. Bilety na kolejne terminy udostępniamy w tym samym czasie i tak samo dla wszystkich. W razie wątpliwości zawsze można sprawdzić numer rezerwacji biletu pisząc maila na info@kopernik.org.pl

    • Nie. Na przedstawienie do Teatru Robotycznego wchodzi się według kolejności przybycia.
      www.teatr.kopernik.org.pl.

  7. Sprzedaż on-line

  8. Parking

    • Tak. Obok Kopernika znajduje się niestrzeżony parking dla samochodów osobowych – płatny 5 zł/godz. 7 dni w tygodniu. Parking ten otwarty jest w godz. 7.00–21.00 od pon. do czw. oraz w godz. 7.00–22.00 od pt. do niedz.

      Można też parkować wokół Kopernika w miejskiej płatnej strefie parkowania, która obowiązuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00. W soboty i niedziele parkowanie tam jest bezpłatne.

      Na przeciwko Kopernika znajduje się ul. Leszczyńska, która jest poza strefą miejską i opłaty są tam pobierane 7 dni w tygodniu.

      Autokar można zostawić na jednym z miejskich parkingów przeznaczonych specjalnie dla nich. Ich pełna lista znajduje się na stronie Zarządu Dróg Miejskich.

    • Kopernik znajduje się w płatnej strefie parkowania. Obowiązuje ona od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00. W soboty i niedziele parkowanie jest bezpłatne. Parking na ul. Leszczyńskiej znajduje się poza strefą miejską i opłaty są pobierane 7 dni w tygodniu.

    • Autokar można zostawić na jednym z miejskich parkingów. Pełna lista jest dostępna na stronie Zarządu Dróg Miejskich »

  9. Goście zagraniczni

    • W języku polskim i angielskim.

    • Wszystkie filmy i pokazy dostępne są w angielskiej wersji językowej, niektóre także w rosyjskiej*. Słuchawki do odbioru takiej wersji można wypożyczyć w kasach przed seansem po wykonaniu jednej z poniższych czynności:
      - wpłaceniu kaucji w wysokości 300 złotych
      - spisaniu danych z dowodu osobistego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL) lub z paszportu (nr paszportu);
      - pozostawieniu legitymacji studenckiej bądź;
      - pozostawieniu prawa jazdy.


      * Filmy i pokazy dostępne także w rosyjskiej wersji językowej: Początek ery kosmicznej, Czas i przestrzeń. Niekończąca się przygoda, Na skrzydłach marzeń, Sekrety kartonowej rakiety, Podróż do miliarda słońc, Dobór naturalny – Darwin i największa z jego tajemnic, Czarne dziury: podróż w nieznane, Jesteśmy astronomami, Dwa szkiełka.

    • Większość animatorów posługuje się językiem angielskim w stopniu komunikatywnym. Wielu z nich zna również inne języki obce: rosyjski, francuski, niemiecki czy hiszpański. Niektórzy z nich posługują się także językiem migowym.

    • W Koperniku nie ma przewodników. Można jednak zwrócić się o pomoc do animatorów, pracujących w każdej galerii. To nasi eksperci, pasjonaci nauki, którzy chętnie objaśnią działanie eksponatów i opowiedzą o zjawiskach naukowych. Warto skorzystać z ich obecności i śmiało pytać o wszystko. Animatorzy ubrani są w czerwone koszulki. Więcej o animatorach »

    • Wszelkie informacje znajdują się na stronie internetowej, która jest dostępna także po rosyjsku i po angielsku. Ulotki i broszury znajdujące się w budynku również są drukowane w tych językach.

  10. Inne