Wieczór dla dorosłych online. Odkrywa Samsung

Lekcja lockdownu

Rozpoczął się rok szkolny 2020–2021. I jak nigdy dotąd, nic nie jest oczywiste. Na pierwszy dzwonek jedni czekali z niecierpliwością, inni z obawą. 

16 września, godz. 19.00

Dołącz do wydarzenia

Wydarzenie na Facebooku

Relacja na YouTube

Przez media toczy się dyskusja o bezpieczeństwie i zasadności otwierania szkół. Spory wzbudza też obowiązująca podstawa programowa. Podnoszą się liczne głosy na temat nieadekwatności metod nauczania i przeciążenia uczniów uczennic obowiązkami. Jeszcze nigdy powrót do szkoły po wakacjach nie wiązał się z tyloma pytaniami i wątpliwościami.

Nie zawsze pamiętamy, przekazywanie wiedzy nie jest jedynym zadaniem szkoły. Równie ważne jest kształtowanie u dzieci i młodzieży kompetencji społecznych, przygotowanie ich do samodzielnego życia, nauczenie wykorzystywania zdobytych informacji do rozwiązywania problemów. Co więc daje chodzenie do szkoły? Jakie znaczenie w procesie rozwoju dziecka ma edukacja stacjonarna? Czego nauczyło nas doświadczenie wiosennego lockdownu i jak można to doświadczenie wykorzystać dla poprawy jakości nauczania? Będziemy się nad tym zastanawiać na najbliższym Wieczorze dla dorosłych online. Odkrywa Samsung. W dyskusji wezmą udział:

dr Magdalena Śniegulska – psycholożka, specjalistka w dziedzinach psychologii rozwoju, psychologicznych podstaw edukacji, wspierania rozwoju, umiejętności rodzicielskich. Pracownica naukowa w Katedrze Psychologii Klinicznej i Zdrowia Uniwersytetu SWPS w Warszawie oraz Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, członkini-założycielka Stowarzyszenia Wspólne Podwórko. Autorka tekstów popularyzujących wiedzę psychologiczną z obszaru wychowania dzieci i problemów rozwojowych. Prowadzi terapię indywidualną i grupy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży.

Magdalena Jurewicz – socjolożka, trenerka, koordynatorka procesu doskonalenia mentorów i mentorek w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi kursy doszkalające dla nauczycielek i nauczycieli pn. „100 pomysłów na relacje z uczniami”. Koordynuje projekt „Myśląca Klasa”. Współpracuje z międzynarodowymi ośrodkami kształcenia nauczycieli, m.in. Teachers College na Columbia University w Nowym Jorku.

Jarosław Szulski – nauczyciel, wychowawca, przedsiębiorca. Organizator i pomysłodawca wielu przedsięwzięć szkolnych i pozaszkolnych. Autor dwóch powieści o szkole: „Zdarza się” i „Sor”. Współpracuje z Grupą Firm Doradczych Values Jacka Santorskiego, gdzie pełni funkcję kierownika zespołu projektowego Akademia Psychologii Przywództwa – Studium Podyplomowe realizowanego w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.  Były nauczyciel gimnazjum i liceum im. Tadeusza Reytana oraz Stefana Batorego w Warszawie.
Odszedł ze szkolnictwa po strajku w 2019. Obecnie realizuje autorski projekt rozwojowy dla młodzieży "!@#$%".