seminarium online

Zaangażowanie a środowisko uczenia się w edukacji zdalnej

Czy nauka zdalna idzie w parze z zaangażowaniem? Co tworzy zdalne środowisko uczenia się? Jak środowisko to wpływa na zaangażowanie uczestników zajęć? Co warto uwzględniać, projektując zdalne zajęcia?

Zespół badaczy Centrum Nauki Kopernik zaprosił na seminarium otwarte, poświęcone roli środowiska uczenia się w budowaniu zaangażowania podczas zajęć zdalnych. Spotkanie przeznaczone było dla badaczy, edukatorów, organizatorów wydarzeń i projektów edukacyjnych.

Punktem wyjścia do dyskusji była prezentacja wyników badań przeprowadzonych podczas zajęć zdalnych organizowanych przez Centrum Nauki Kopernik dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych w 2020 roku. W czasie drugiego spotkania podzieliliśmy się także praktyką prowadzenia angażujących zajęć zdalnych (i nie tylko).

Podczas dyskusji zastanawialiśmy się:

  • co oznacza termin „zdalne środowisko uczenia się”;
  • na co zwrócić uwagę, planując zdalne zajęcia;
  • jakie oczekiwania dotyczące zaangażowania są realne w edukacji zdalnej;
  • jakie techniki wzmacniania zaangażowania stosują edukatorzy Kopernika.

Seminarium poprowadził zespół Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego Centrum Nauki Kopernik – dr Aneta Gop, dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dr Małgorzata Łukianow, Katarzyna Potęga vel Żabik. Praktycznym doświadczeniem podzieliła się Natalia Arciszewska, edukatorka Centrum Nauki Kopernik.

Zachęcamy do obejrzenia nagrania ze spotkania.

obejrzyj nagranie