Zespół badaczy Centrum Nauki Kopernik zaprosił na seminarium otwarte, poświęcone roli środowiska uczenia się w budowaniu zaangażowania podczas zajęć zdalnych. Spotkanie przeznaczone było dla badaczy, edukatorów, organizatorów wydarzeń i projektów edukacyjnych.
Punktem wyjścia do dyskusji była prezentacja wyników badań przeprowadzonych podczas zajęć zdalnych organizowanych przez Centrum Nauki Kopernik dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych w 2020 roku. W czasie drugiego spotkania podzieliliśmy się także praktyką prowadzenia angażujących zajęć zdalnych (i nie tylko).
Podczas dyskusji zastanawialiśmy się:
- co oznacza termin „zdalne środowisko uczenia się”;
- na co zwrócić uwagę, planując zdalne zajęcia;
- jakie oczekiwania dotyczące zaangażowania są realne w edukacji zdalnej;
- jakie techniki wzmacniania zaangażowania stosują edukatorzy Kopernika.
Seminarium poprowadził zespół Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego Centrum Nauki Kopernik – dr Aneta Gop, dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dr Małgorzata Łukianow, Katarzyna Potęga vel Żabik. Praktycznym doświadczeniem podzieliła się Natalia Arciszewska, edukatorka Centrum Nauki Kopernik.
Zachęcamy do obejrzenia nagrania ze spotkania.