Ми використовуємо файли coocies на нашому сайті, бо хочемо, щоб ти почувався чудово і повертався до нас! Докладніше про нашу політику використання файлів coocies.

Наш сайт використовує файли coocies. Використовуючи його, ви погоджуєтеся на використання файлів coocies відповідно до поточних налаштувань браузера. Докладніше про нашу політику використання файлів coocies.

Більше

Urządzenia mobilne w uczeniu się i nauczaniu. Raport z badań ilościowo-jakościowych.

26.03.2024
26.03.2024

Jak pokazują dane z badań zrealizowanych przez Centrum Nauki Kopernik między wrześniem a grudniem 2023 roku, niemal wszyscy uczniowie (96%) w wieku 13–19 lat codziennie używają smartfonów, a prawie połowa z nich (41%) dysponuje również tabletami.

Skoro urządzenia mobilne są tzw. trzecią ręką młodzieży, zasadne wydaje się pytanie o sposób wykorzystania tych narzędzi w edukacji. Wykorzystanie to może polegać na zastępowaniu lub rozszerzaniu metod nauczania. Przykładem pierwszego podejścia jest zamiana tradycyjnych pomocy edukacyjnych na rozwiązania technologiczne. Typową praktyką jest tu przekazywanie uczniom plików PDF albo e-booków zamiast papierowej książki lub kopii ćwiczeń. Wykorzystanie rozszerzające polega na wprowadzeniu nowej praktyki edukacyjnej, która istotnie zmienia dotychczasowy sposób uczenia się i nauczania. Funkcję tę przedstawiamy w jednym ze studiów przypadku, w którym nauczyciel i uczniowie używają urządzeń mobilnych jako stacji pomiarowych, korzystając z sensorów wbudowanych w urządzenia. Jakie funkcje dominują w praktyce edukacyjnej polskich szkół? Kto i w jaki sposób wykorzystuje potencjał urządzeń mobilnych w edukacji? Odpowiedzi na te pytania służy niniejszy raport.

Raport „Urządzenia mobilne w uczeniu się i nauczaniu. Raport z badań ilościowo-jakościowych" powstał dzięki współpracy Centrum Nauki Kopernik i firmy Samsung.

Przeczytaj raport (plik pdf)

Ньюслетер

Підпишись на розсилку Центру Науки Коперник і дізнавайся більше.