Konstrukcjonizm, czyli wytwarzanie, majsterkowanie i inżynieria w edukacji

Odkryć, aby się nauczyć

Wykład dr. Garego Stagera pt. „Odkryć, aby się nauczyć. Konstrukcjonizm, czyli wytwarzanie, majsterkowanie i inżynieria w edukacji”, wygłoszony podczas konferencji Pokazać – Przekazać w Centrum Nauki Kopernik w sierpniu 2018 r.

Dr Gary Stager

Gość specjalny Konferencji Pokazać – Przekazać 2018

Jest pionierem w dziedzinie wprowadzania komputerów do edukacji i uczenia online. Pracował z przedszkolakami, uczniami, studentami i doktorantami. Przez 35 lat pomagał nauczycielom na całym świecie wykorzystywać technologię jako sposób na wzmacnianie potencjału każdego ucznia.

Oprócz bycia popularnym prelegentem na najbardziej prestiżowych konferencjach edukacyjnych na świecie, Gary Stager jest dziennikarzem, pedagogiem, konsultantem, profesorem, programistą, wydawcą i dyrektorem szkoły. Pracuje też w swoim wyuczonym zawodzie jako nauczyciel. W założonej przez siebie letniej szkole Constructing Modern Knowledge zaprasza nauczycieli do wcielania się w role wynalazców i proponuje zdobywanie wiedzy o świecie poprzez tworzenie i konstruowanie. Jest także członkiem rady doradczej finansowanego przez National Science Foundation projektu BJC4NYC, którego celem jest wprowadzenie ścisłego kursu zasad informatycznych do największego systemu szkolnego w USA.

Praca doktorska Stagera dotyczyła wykorzystania konstrukcjonizmu w ośrodku szkolnym dla młodych więźniów, który stworzył wspólnie z Seymourem Papertem w stanie Maine w USA. Dr Stager jest też współautorem książki Invent To Learn – Making, Tinkering i Engineering, nazywaną biblią ruchu makerskiego w szkołach oraz twórcą i administratorem największego na świecie archiwum tekstów i multimediów autorstwa Seymoura Paperta na portalu The Daily Papert.