Dołącz do grona naszych ekspertów

Kto najlepiej oceni atrakcje Kopernika? Nasi zwiedzający! Ich wrażenia, opinie i sugestie pomagają nam ulepszać wystawy, wydarzenia i scenariusze warsztatów. W związku z tym, że rożne elementy naszej działalności skierowane są do rożnych odbiorców, stworzyliśmy tzw. panele eksperckie – kameralne grupy osób w różnych wieku, które oceniają konkretne propozycje. W 2024 roku młodzież testowała prototypy eksponatów, brała udział w warsztatach tematycznych, a nauczyciele konsultowali scenariusze zajęć edukacyjnych.  

Bywasz u nas? Czujesz, że Twoje pomysły mogą nam pomóc w tworzeniu ciekawych aktywności? Dołącz do grona ekspertów i ekspertek! 

Uczestniczki i uczestnicy konsultacji otrzymają vouchery upoważniające do wizyty na Wystawach Kopernika.


Zaproszenie do udziału w panelu nauczycielskim

Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych i średnich oraz przedszkolach do współpracy z nami. Poszukujemy osób gotowych dzielić się z nami wiedzą i doświadczeniem pracy z dziećmi i młodzieżą. Chcielibyśmy lepiej poznać Państwa oczekiwania wobec działań edukacyjnych, z których korzystają Państwo wraz z klasami czy grupami przedszkolnymi.

Uczestniczki i uczestnicy konsultacji otrzymają zaświadczenie o udziale w pracach badawczo-rozwojowych Centrum Nauki Kopernik (udział ten może być traktowany jako element rozwoju zawodowego) oraz vouchery upoważniające do wizyty na Wystawach Kopernika.

ZGŁOŚ SIĘ do panelu

Więcej informacji

Spotkania z naukowcami

To kameralne, 45-minutowe rozmowy, podczas których będzie można poznać fascynujące tematy badawcze i zadać pytania bezpośrednio ekspertom. Podczas spotkania prowadzimy też badania o komunikacji naukowej i zaufaniu do nauki (udział w badaniu jest dobrowolny i anonimowy).

Więcej o projekcie Nauka ma głos

Aby zapisać się na wybrane spotkania, wystarczy wypełnić formularz. Można przyjść z klasą licealną lub ze znajomymi.

Nowe zajęcia dla klas 4-6 – panel nauczycielski

Zapraszamy nauczycieli klas 4–6 na wyjątkowe spotkanie, podczas którego wspólnie poszukamy pomysłów na nowe zajęcia edukacyjne. Format panelu będzie tym razem zupełnie inny – zamiast w sali warsztatowej spotkamy się bezpośrednio na Wystawach, gdzie samodzielnie doświadczycie działania eksponatów i przetestujecie na sobie drzemiący w nich edukacyjny potencjał.

Przebieg spotkania

Udział w panelu będzie składał się z dwóch części:

Część 1 (ok. 60 min)

To czas, w którym będziecie mogli zapoznać się z Wystawami – wcielicie się w rolę swoich uczniów i sprawdzicie, które eksponaty najbardziej pobudzają wyobraźnię i skłaniają do stawiania pytań.

Część 2 (ok. 60 min)

To będzie rozmowa przy kawie – wymienimy się doświadczeniami, a także pomysłami na zajęcia w przestrzeni Wystaw, które Waszym zdaniem byłyby najbardziej wartościowe i atrakcyjne dla klas 4–6.

Po co?

Chcemy lepiej zrozumieć, co najbardziej fascynuje uczniów w wieku 10–13 lat, na jakie tematy są szczególnie otwarci i jakich form pracy potrzebują. Wasze doświadczenie i perspektywa będą dla nas kluczowe przy tworzeniu nowych zajęć. Zależy nam, by za jęcia te wspierały rozwój kompetencji poznawczych, społecznych i osobistych uczniów, a jednocześnie były bliskie ich codzienności i naturalnej ciekawości.

Dlaczego warto?

Dzięki Waszemu uczestnictwu w panelu nowa oferta Centrum Nauki Kopernik będzie lepiej dostosowana do potrzeb Waszych uczniów.

Zyskacie inspiracje do wykorzystania naszych Wystaw w pracy z klasą.

Będziecie mieli okazję porozmawiać z innymi nauczycielami i członkami zespołu Centrum Nauki Kopernik.

Całość potrwa ok. 2,5 godziny. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, liczba miejsc ograniczona.