Edycja 2025 – zapraszamy do udziału
Wszystkich pasjonatów prostych i trochę bardziej złożonych modeli jeżdżących lub latających, którzy są uczniami klas V-VIII szkoły podstawowej i I-IV ponadpodstawowych – wraz z opiekunami – zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji konkursu „Konstruktorzy Marzeń”.
Konkurs jest poświęcony prostym konstrukcjom jeżdżącym lub latającym bez stosowania napędów elektrycznych lub spalinowych, ale z możliwością wykorzystania ich np. do obserwacji różnych zjawisk czy pomiarów czynników środowiskowych.
Celem konkursu jest rozwój kompetencji STEAM (science, technology, engineering, art, mathematics) oraz umiejętności dzieci i młodzieży związanych z popularyzacją wiedzy i pracą projektową. Zachęcamy nie tylko nauczycieli prowadzących szkolne zajęcia praktyczno-techniczne (ZPT), ale też opiekunów kółek modelarskich i innych zajęć w domach kultury i świetlicach środowiskowych, gdzie młodzi majsterkowicze i pasjonaci projektowania mogą tworzyć różne konstrukcje jeżdżące lub latające.
Zgłoszenia do I etapu
Zgłoszenie do Konkursu następuje poprzez wysłanie przez Opiekuna Zespołu drogą elektroniczną wypełnionego Formularza i opisu (1000 - 1500 znaków) na adres: konstruktorzymarzen@kopernik.org.pl do 23.03.2025 z dopiskiem „Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2025”.
Formularz zgłoszeniowy stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu. Prosimy o przesyłanie zgłoszeń w formie cyfrowej (plik DOCX lub PDF), a nie drukowanie zgłoszeń i przesyłanie skanów lub zdjęć.
Istnieje też możliwość przesłania zgłoszenia przez formularz online.
Zespoły które zostaną zakwalifikowane do udziału w dalszej części konkursu zostaną poproszone o przesłanie wypełnionych zgód na wykorzystanie wizerunku uczestników.”
lub
The main representative of constructionism was Seymour Papert. His contribution to the development of science about the learning processes of children cannot be overestimated. He was the first to introduce modern technology to schools on a mass scale. Like Seymour, we believe that "children learn best when they act, and they can involve their heads, hearts and hands in the action." We proclaim a loud YES! to dreaming things up and building them. Thanks to the use of technique and new technologies, your involvement in the process of creating knowledge increases.
According to Papert, while creating, both children and young people are not only recipients, but also creators of their knowledge. When you apply yourself to your work, you feel responsible for its effects and the pleasure it brings.